GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

200 Word RPG Challenge – tłumaczenia zwycięskich gier

200wordRPGKonkurs 200 Word RPG Challenge został rozstrzygnięty. Wyniki jak i wszystkie prace znajdziecie pod powyższym linkiem, a poniżej naszybkie tłumaczenia zwycięskich gier.

Escape Pod One By Stephanie Bryant

“Autodestrukcja aktywowana. Odpalenie kapsuły ratunkowej numer jeden za 30 sekund…”
Cel: Znaleźć się w kapsule gdy zostanie odpalona, żywym.
Zbierzcie tyle żetonów Kapsuł Ratunkowych ile jest graczy minus jeden. Wybierzcie rozpoczynającego gracza. Każdy zaczyna z 4 żetonami Zasobników Tlenu. W danym momencie można trzymać tylko jeden żeton Zasobnika, tylko w jednej ręce.

Podczas swojej tury:
1. Ustal budzik na 30 sekund I schowaj go.
2. Aby podjąć działanie, rzuć Zasobnik na stół i opisz akcję:
– Dotarcie do kapsuły (niezbędne do ucieczki)
– Dostanie się do środka (niezbędne do ucieczki)
– Wcześniejsze odpalenie kapsuły
– Pokonanie przeszkody
– Zniszczenie jednego Zasobnika żyjącego gracza
3. Podczas nieswojej tury możesz przeszkadzać aktywnemu graczowi dodając przeszkody (kosztuje Zasobnik)
4. Gdy nie masz Zasobników nie możesz podejmować akcji
5 Gdy zadzwoni budzik, kapsuła zostaje odpalona, z tobą lub bez ciebie.
6. Jeżeli kapsuła zostanie odpalono z tobą w środku – wygrywasz! Weź żeton Kapsuły i wybierz kolejnego gracza.
7. Jeżeli zostanie odpalona bez ciebie – giniesz. Grę podejmuje gracz po lewej, pomijając wszystkich martwych, i tych, którzy zdołali już uciec.

“Odpalenie kapsuły ratunkowej numer dwa za 30 sekund…”

LOVEINT By Nick Wedig

Pracujecie dla NSA [Agencja Bezpieczeństwa Narodowego], Pozbawieni jakiegokolwiek znaczącego rządowego nadzoru, bujacie się śpiąc każde z każdym, a następnie wzajemnie się szpiegując. Jak nadużyjesz swoich inwigilacyjnych uprawnień aby wrócić do swojej/swojego ex?

Określ swoją postać poprzez imię i stopień. Narysuj na karcie trzy okręgi, oznaczony „Uczciwość”, „Oszustwo” oraz „Specjalność” połóż trzy kostki różnych rozmiarów sumujący się do 24, jedną w każdym okręgu. Określ, co jest twoją Specjalnością w agencji.

Wyjaśnij jaka osobista relacja łączy cię z PG [Postacią Gracza] po lewej. Następnie powiedz, czego oczekujesz od gracza po prawej – na gruncie uczuciowym, emocjonalnym czy zawodowym. On z kolei wyjaśnia, dlaczego nie może dać ci tego czego oczekujesz.

Po kolei ustawiajcie sceny, w każdej skupiając się na PG realizujących swoje cele. Podczas konfliktu wybierz jedną kość do rzutu w zależności od tego czy chcesz działać Uczciwie, Oszukańczo lub zgodnie ze swoją Specjalnością. (Może pasować kilka, wybierz jedną). Każdy gracz rzuca swoją kostką i ten który wyrzuci więcej decyduje o rozstrzygnięciu konfliktu. Następnie zamieniacie kostki, kładąc tę, którą rzucał przeciwnik w okręgu z którego wziąłeś kostkę i vice versa.

All Fall Down By Ryan Ó Laoithe

Umieść zapaloną świecę na środku stołu. To wasze ognisko. Świat się skończył. Jak to się stało? To wasza pierwsza spokojna noc. Działajcie po kolei wokół ognia. Przedstawcie się pozostałym ocalałym.
Weź zapałkę z pudełka. Wybierz:
– Zatrzymaj ją. To zasoby. Powiedz co to jest: chleb, woda, nóż, lina, książka, buty etc.
– Zapal ją. To ktoś, kogo znałeś. Czego cię nauczył? Jak umarł?

Kontynuujcie się dopóki każdy nie będzie miał 10 zapałek, co najmniej 2 spalonych.
Dźwięk za wami. Gasić ognisko. Ruszać.
Prowadźcie grę w scenach. Błyszczcie w centrum uwagi. Wszystko jest zniszczone. Nigdy nie ma dość. Każdy jest zdesperowany.
Używajcie k10 podczas konfliktów.
Kiedy działasz z desperacją, przemocą, rzuć powyżej liczby swoich niespalonych zapałek. Jeżeli ci się nie uda pozostaniesz odsłonięty, wrażliwy na zranienie.
Kiedy działasz z cierpliwością, empatią, rzuć poniżej liczby swoich niespalonych zapałek. Jeżeli ci się nie uda zostaniesz oszukany, wykorzystany.
Jeżeli wyrzucisz swoją liczbę niespalonych zapałek, porażka ma cenę. Spal zapałkę, powiedz co tracisz. Nie może być przerzucane.
Dokonaj poświęcenia, spal zapałkę, aby przerzucić. (Użyj nowej liczby zapałek)
Kiedy spalisz swoją ostatnią zapałkę, nie dajesz już rady.

Ta gra istnieje dzięki postowi, którego autorem jest Levi Kornelsen Apocalypse World Vincenta Bakera, Restless J. Waltona, All Outta Bubblegum by Jeffrey Grant and Michael Sullivan

Z tagami: , ,

Zostaw odpowiedź