GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

CHWTG – We Mgle

Nadesłany w ramach akcji ChWTG! projekt inspirowanej celtyckimi mitami gry fabularnej opartej na zmodyfikowanej mechanice FATE. Gorąco zachęcam do komentowania.

Nazwa: We Mgle

Link:: Wiki projektu

Opis:
Gdy stary świat umiera, na jego zwłokach wyrasta nowy, karmiąc się zimną krwią i rozkładającym ciałem..
Gdy stary świat umiera łagodnie, nowy rozpoczyna swoje istnienie w harmonii, a zamieszkujące go ludy mogą żyć w pokoju.
Hy Breasil umarło, rozszarpane przez swoje dzieci, Aes Sidhe, które nie mogły już znaleźć w nim miejsca.
Ten świat, jeszcze nieukształtowany, rodzi się w bólu, walcząc z pozostałościami swojego poprzednika.
Bowiem wieści o śmierci Aes Sidhe są mocno przesadzone.

We Mgle to mój własny projekt RPG pozwalający uczestnikom wcielić się w role nowego pokolenia bohaterów, mających uwolnić świat Eire od nękających go dawnych bogów. System jest głęboko inspirowany mitami celtyckimi, choć miesza wydarzenia z różnych epok i regionów świata. Bazą do gry jest zmodyfikowana mechanika FATE, z kluczową rolą Aspektów i zmniejszającą ilość rzutów mechaniką.

Język: polski (kiedyś do przetłumaczenia na angielski)
Forma wydania: PDF (w zależności od dostępności grafik free lub płatny za symboliczną kwotę)
Termin wydania: Będzie, jak będzie, ale mam nadzieję, że do końca 2012
Autor: Krzysztof Bender

Z tagami: , ,

4 komentarze

  1. We Mgle wyróżnia się spośród zgłoszonych projektów, gdyż to de facto kompletna, nowoczesna gra fabularna.
    Pod względem settingu nie budzi we mnie szczególnych emocji. Kolejne Oryginalne Fantasy, z wieloma nic mi laikowi w temacie Celtów nie mówiącymi nazwami własnymi. Ale mimo to w całości mogące wyjść całkiem ciekawie.

    Cieszy mnie za to wykorzystanie gotowej i zgrabnej mechaniki FATE w odchudzonej wersji. Szczerze pisząc, bardzo chciałbym zobaczyć taką implementację lajtowego FATE w klimaty fantasy. Podczas przeglądania wiki projektu moją uwagę zwróciły też różne elementy powiedzmy „metagrowe”, tzn. nadające zasadami struktury rozgrywce . Takie podejście, kojarzące mi się w pierwszej kolejności z Klanarchią, uważam za bardzo ciekawe.

    Czy projekt ma szansę powodzenia? Niestety, mam sporo obaw. Przede wszystkim ze względu na nieuchronną konieczność zapakowania w tak zgrabną jak kompletną całość settingu. WTS, czyli Wieczne Tworzenie Settingu, to częsta przypadłość tego typu projektów.

    • Tajest, wieczne przepisywanie od nowa dotknęło mnie ponownie. Witać po wikii, że nie jest to pierwsza taka akcja.

      Ale fakt, że ktoś na całość paczy daje motywację do zamknięcia całości w jakiejś, nawet nie w pełni satysfakcjonującej formie i poprawiania w następnych iteracjach.

      Zaczynam od przepisywania mechaniki (bo jest najbardziej kompletna) z dodatkiem własnych komentarzy i aktualnych założeń – przy wprowadzaniu jakiejś kontrowersyjnej zasady postaram się napisać, dlaczego ja dodaję i czemu służy w grze.

      Potem przepisywanie organizacji gry i metagry. Na koniec sam świat – który mam najbardziej rozdrobniony i niedopracowany.
      Dam znać, jak wpadnie jakieś większe uaktualnienie.

      • Dodam jeszcze jeden szczegół. Choć mechanika i metagra są pisane pod pewne założenia systemu, mam ze znajomym pomysł na inne settingi, które sprawdzą się w tej samej formule. Chcę więc najpierw zamknąć mechanikę, żeby nie blokować mu mocy przerobowych nad Rajem Utraconym (pomysłem SF).

Zostaw odpowiedź