Skip to content

GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

  • Dlaczego gry narracyjne?
  • Las rzeczy
  • Woje Miodomiła

Czekając na crowdfundingową wiosnę

Posted on 04/02/2014 by sil

Parę słów komentarza odnośnie niedawnych erpegowych wydarzeń na Polak Potrafi. Wpis pierwotnie ukazał się na moim polterblogu, gdzie zachęcam do zapoznania się z komentarzami. Odpowiedź Darkena znajdziecie natomiast na jego blogu.

Erpegowy crowdfunding zaczął się w naszym pięknym kraju od razu od jego kolejnego – jeśli za wzór brać wysoko rozwinięte kraje Zachodu – etapu.

Akcja fajnerpg to powiedzmy uwzględniając proporcje takie wejście evil hata. Z przedkremem w postaci slaya.

Śladami pionierskiego apocalypse worlda. To ta inicjatywa stała się precedensem nadającym ton polskiemu erpegowemu crowd fundingowi (PECF). Miast leżącego u korzeni zapodania projektu pod rozwagę bycia wartego wsparcia, otrzymaliśmy de facto prowadzaną przy odsłoniętych żaluzjach przedsprzedaż.

I tak już zostało.

Bestie i adventursy a wcześnie slay poszedł tą samą drogą dodatkowo mniej (opowieści) lub bardziej (kostki, pdfy i inne) prowadząc crossselling innych swoich produktów. Już zresztą same połączenie bestii i adentursów to ruch marketingowo wzorcowy.

Marketingowo.

Kolejne odblokowywane z tak wielkim entuzjazmem progi, to jak zauważył von Mansfeld, kolejne pozycje z fajnego planu wydawniczego. Kuriozalnie brzmi tu termin „wsparcie” – niczego i nikogo nie wspieramy, no może rynek polskiego RPG, po prostu uczestniczymy w wielkiej akcji przed – czasem bardzo przed – sprzedażowej. A kolejny „odblokowywany” „cel” to kolejne potencjalne +10 do wydania. I kolejne +10 ogólnej kwoty „wsparcia” – i jeszcze mniej adekwatnych do czegokolwiek procentów „sukcesu projektu”. Szczególnie fajnie to wygląda przy adventures full, które fullem się staje +10, od czapy to wygląda w przypadku dedlandsdodatku.

Dla porządku i gwoli pełnego oglądu sytuacji warto przy tym zaznaczyć, że pdfy z nowymi dobrociami otrzymują wszyscy bądź wybrana grupa uczestników akcji.

Lato.

Jesień, zima.

Co przegapiliśmy, przeskoczyliśmy, odpuściliśmy?

Całą masę tych wszystkich mniejszych i większych sensowniejszych i mniej projektów, których powstanie faktycznie uzależnione jest od wyników zbiórki. Gdzie kasa z niej pójdzie na grafiki, korektę, pizze dla autora. Gdzie uradowany poparciem siądzie i dopisze rozdział czy dwa, gdzie rozczarowany brakiem zrozumienia być może wróci ponownie z bardziej przyjaznym bądź przemyślanym pomysłem.

Dlaczego?

Przemknęła w międzyczasie jedna taka jaskółka – projekt diademu to dla mnie największy (wraz z apocalypse world za jego pionierskość) sukces PECF, własnymi siłami, własny system, poczucie, że warto o nie umiejętność sprawnego o tym wszystkich przekonania. Świetnie, że zakończył się sukcesem.

Podobno jedna jaskółka wiosny nie czyni, jednak ja wciąż na nią czekam.

Tweet

Inne teksty, które mogą Cię zainteresować:

  • Rozkminiając SouldinXa
  • We were on the edge of – tripogierka
  • Finałowa publikacja 200 Word Rpg Challenge 2016
  • Las rzeczy
  • E-Woje Miodomiła za ile uważasz
Posted in TekstyTagged crowdfunding, Darken, FajneRPG, publicystyka, rpg, rynek

Zobacz wpisy

Previous PostRzut na Inicjatywę: Aspiradora
Next PostNormalne RPG – trzy filary

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz to?

Facebook Pagelike Widget

Chmura tagów

AFTERBOMB autorki AZ blogosfera crowdfunding Cyfrografia darkfantasy DDGF Dungeons&Dragons e-magazyn e-rozmówki eksperymenty fantasy Galmadrin Game Chef gamedesign generatory Gramel horror inicjatywy inspiracje Karnawał Blogowy konkurs konkursy Księga Przygód Kuźnia Gier lightfantasy minigry minirecenzje Neuroshima Portal postapokalipsa publicystyka Rebel Times retro RNI rynek różności scenariusze story-games storygierki szkice tłumaczenia zapowiedzi Zew Cthulhu

Kategorie

A-Z różności Archiwalne Bez kategorii ChWTG! Do pobrania do pobrania EN do pobrania PL e-magazyny e-rozmówki Inicjatywy Moje projekty nieaktualne One page Organizacyjnie podsumowania Teksty Tłumaczenia weź udział Wieści Za miedzą

Komentarze

  • Beamhit o SouldinX – minigierka z okazji RNI4
  • Devisto o Metaloksiężnik – szybki szkic
  • nakedfemalegiant o Metaloksiężnik – szybki szkic
  • Seji o Crowdfunding: Klejnot w diademie i zwój zmierzchu magii
  • Skavenloft o Crowdfunding: Klejnot w diademie i zwój zmierzchu magii

O stronie

GryNarracyjne.pl to blog poświęcony narracyjnym grom towarzyskim. Znajdziecie tu materiały, publicystykę i informacje dotyczące zarówno mniej lub bardziej klasycznych gier fabularnych (RPG), jak i tzw. gier indie czy story games. Co dalej, więcej - czas pokaże. Więcej >.
Powered by Headline WordPress Theme