Skip to content

GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

  • Dlaczego gry narracyjne?
  • Las rzeczy
  • Woje Miodomiła

Damn Esther – świąteczny szkic settingu fantasy

Posted on 11/05/2014 by sil

(29-12-2013)Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie świąteczny minisetting fantasy. Czy raczej zbiór motywów, z których można go sobie ułożyć.

A – Aswerus – Król widmo, którego posągi do dziś płaczą krwawymi łzami, a jego wierne widmowe wojska z bezsilności zaciskają kościste dłonie na rękojeściach włóczni, biernie przyglądając się wydarzeniom.

B – Bagna – rozpościerające się pomiędzy podmokłymi wysepkami, snujące się mgły, szlam, rozkład i zgnilizna.

C – Cienie – ożywają na skraju ciemności, wynurzają się spomiędzy konarów drzew, z głębi bagien. pomordowani, którym nie dane jest zaznać spokoju,

D – demony – posągi pogańskich bożków, po części ptasie, po części zwierzęce, po części ludzkie maszkary, okaleczone, popętane magicznymi łańcuchami, uśpione, celowo lub przypadkiem przebudzone.

E – Estera – Przeklęta, wiedźma, władczyni, pokutnica. Uwięziona wraz z całą krainą wbrew czasowi i przestrzeni, dopóki nie dopełni się jej los.

F – Fontanny – olśniewające pięknem wykonania, wypełnione krwią, w której ujrzeć można przeszłość i przyszłość

G – Golemy – potężne bezrozumne byty, nad którymi nikt już nie panuje, ślepe i nieme, z potrzaskanymi tablicami w miejsce ust.

H – Haman – Wyniesiony, a następnie skazany na śmierć. Wezyr upiorów, przybity do zdobnego plugawymi znakami pala.

I – Ifryty – Cienie górujące nad innymi wielkością, agresywnością jak i stopniem spugawienia, czasem ich pojawieniu się towarzyszą niekontrolowane efekty magiczne.

J – Jazata – wyższe ludziom istoty, pojawiający się niezwykle rzadko, każdy/a Jazata to indywidualny byt kierujący się własnymi pobudkami, wykonujący osobiste zdanie, zwykle jednak ograniczają się do roli obserwatorów.

K – Krokodyle – potworne, podstępne drapieżniki, zamieszkujące ten ponury świat i bez różnicy pożerające wszystkich, którzy tylko znajdą się w zasięgu ich pysków.

L – Labirynty – zapuszczone ścieżki, ledwie widoczne pośród splugawionej roślinności, niegdyś przepyszne królewskie ogrody.

M – Mardoch – Stary Człowiek, mędrzec, którego nie ima się ni czas ni klątwa, nie może umrzeć dopóki przed kimś się nie ukorzy.

N – Noże – bogato zdobiona, rytualna broń, którą pokonać można synów Harmana.

O – Ogień – odstraszający Cienie i oświetlający drogę to skarb w tej pogrążonej w wiecznym półmroku domenie, na szczęście płonie na nielicznych ołtarzach.

P – Pale – do których przybitych cierpi dziesięciu synów Harmana, nieumarli wojownicy-czarownicy, wciąż zdolni do użycia części swej mocy.

R – Ruiny – na wpół zatopione pałace, świątynie, domostwa, olśniewające przepychem, przytłaczające dawną potęgą, zasmucające pustką, porażające chłodem.

S – Stele – kamienne tablice z fragmentami całej historii, bez komentarza, objaśnienia, w losowej kolejności.

T – Trąby – zwykle ogromnych rozmiarów, umieszczone na walących się wieżach, swym dźwiękiem mogą odstraszać bądź przywoływać demony, wojska Aswerusa, Cienie czy innych, rozwiewać mgłę i kruszyć mury.

U – Uwięzieni – zdegenerowani, zdeformowani, wyniszczeni przez straszliwą zarazę potomkowie bohaterów wydarzeń tych dwóch strasznych dni.

W- Waszti – ta która śmiała się sprzeciwić, odrzucona usunęła się w cień, nie mogąc jednak zapomnieć o ludzie, któremu królowała. To teraz, z błota skropionego jej łzami i krwią z rozciętych żył, rodzą się bohaterowie i bohaterki graczy (albo – jeśli wolisz – dopełnia rytuał, który przywoła ich ze świata w którym przebywają).

Z – Znaki – skreślone onegdaj przez kapłanów-czarowników, pulsują krwawym blaskiem plugawej magii.

Tweet

Inne teksty, które mogą Cię zainteresować:

  • We were on the edge of – tripogierka
Posted in Moje projektyTagged fantasy, inspiracje, scenariusze, szkice

Zobacz wpisy

Previous PostDzień Zwycięstwa – scenariusz
Next PostGranice gier

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz to?

Facebook Pagelike Widget

Chmura tagów

AFTERBOMB autorki AZ blogosfera crowdfunding Cyfrografia darkfantasy DDGF Dungeons&Dragons e-magazyn e-rozmówki eksperymenty fantasy Galmadrin Game Chef gamedesign generatory Gramel horror inicjatywy inspiracje Karnawał Blogowy konkurs konkursy Księga Przygód Kuźnia Gier lightfantasy minigry minirecenzje Neuroshima Portal postapokalipsa publicystyka Rebel Times retro RNI rynek różności scenariusze story-games storygierki szkice tłumaczenia zapowiedzi Zew Cthulhu

Kategorie

A-Z różności Archiwalne Bez kategorii ChWTG! Do pobrania do pobrania EN do pobrania PL e-magazyny e-rozmówki Inicjatywy Moje projekty nieaktualne One page Organizacyjnie podsumowania Teksty Tłumaczenia weź udział Wieści Za miedzą

Komentarze

  • Beamhit o SouldinX – minigierka z okazji RNI4
  • Devisto o Metaloksiężnik – szybki szkic
  • nakedfemalegiant o Metaloksiężnik – szybki szkic
  • Seji o Crowdfunding: Klejnot w diademie i zwój zmierzchu magii
  • Skavenloft o Crowdfunding: Klejnot w diademie i zwój zmierzchu magii

O stronie

GryNarracyjne.pl to blog poświęcony narracyjnym grom towarzyskim. Znajdziecie tu materiały, publicystykę i informacje dotyczące zarówno mniej lub bardziej klasycznych gier fabularnych (RPG), jak i tzw. gier indie czy story games. Co dalej, więcej - czas pokaże. Więcej >.
Powered by Headline WordPress Theme