GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

Game Chef 2015 – niezwykły konkurs

game_chef_edycja_polskaNie czekam na Oscary, ale na Game Chefa mogę. Dziś w nocy poznaliśmy finalistów tegorocznej polskiej edycji konkursu Game Chef.

Game Chef, od momentu w którym się zacząłem mu przyglądać, był dla mnie niezwykłym konkursem. O wiele spokojnieszym, przyjaźniejszym, mniej nastawionym na rywalizację niż te, które znałem z rodzimego podwórka. Sukcesywnie rozszerzającym growe horyzonty, gdzie wyjście poza rpg, larp było ledwie początkiem. Jak już pisałem wielokrotnie – doroczny event, dający szansę na poznanie czegoś nowego, dający możliwość samemu zmierzenia się z czymś nowym.

Tak było i tym razem. Polska edycja tegorocznego Game Chefa to ledwie sześć gier. Ale każda inna, każda na swój sposób interesująca. Naładowany pomysłami sześciostrzałowiec. Otoczaki, dla tych co bez winy i kompozycja przestrzeni Wyroku. Mroczno-oniryczne kalambury Siedmiu Snów bez najważniejszego zmysłu, Czereda maluchów próbująca dobrać się w pary w Tańcu Kolorów. Bajka na dobranoc dla złośliwego dziecka-systemu. Depresja, Desperacja i wzajemna pomoc uciekinierów od rzeczywistości.

I moja gra – to, że się napisała i wszystko co dookoła: reserch, rozmowy, odrzucone pomysły, sam proces powstawania. Cieszę się, że została wyróżniona zakwalifikowaniem do finału.

Game-Chef-PL-Banner-Odznaka-Finał-2015

Dodatkowo przy okazji tej edycji wyraźniej wybrzmiał temat niepublicznego oceniania gier. Po przemyśleniu pozostaje mi przyznać, że to dobry zapis. Opinia, która pozostaje pomiędzy ocenianym i oceniającym pozwala na skupienie się faktycznie na grze. Tu pomoc, wskazanie mocnych stron, krytyka, zwrócenie uwagi na słabsze, zwracanie się wprost do autora, a nie np. internetowej gawiedzi, służy właśnie temu – rozmowie, nawet jeśli nie kontynuowanej, o grze.

Cały czas piszę przy tym o edycji polskiej, gdyż tak na prawdę nie miałem jeszcze czasu zapoznania się z anglojęzycznymi pracami. Po części dlatego, że jako jeden z K6 trolli maczam paluchy w polskiej edycji „Tunnels and Trolls”. Awangarda gier analogowych z jednej strony, początki gier rpg z drugiej. Wszystko co pomiędzy.

Z tagami: , , ,

Zostaw odpowiedź