GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

Rebel Times #54 – Pathfinder i mackowe preludia

Ukazał się 54. numer e-miesięcznika Rebel Times, zawierającego głównie recenzje gier planszowych i – tym razem skromnie – fabularnych.

Część poświęcona grom fabularnym w W porównaniu do poprzedniego numeru została okrojona o ponad połowę i prezentuje się raczej skromnie:

– W almanachowym cyklu „Długa droga do Kadath” poświęconym grze Zew Cthulhu tym razem przeczytacie krótki artykuł na temat rozpoczynania sesji. Początek o konieczności „naprawiania” firmowych scenariuszy nie wypada najlepiek, jednak później autor słusznie postuluje, że ciekawe wydarzenia sprzed „początku przygody” nie powinny omijać graczy. Wśród sposobów jak sobie z tym poradzić, warto zwrócić uwagę zwłaszcza na zagranie „dwa tygodnie wcześniej”.

– Następna jest recenzja Nowego Yorku, przedostatniego dodatku do Neuroshimy. Poprawna choć dosyć ogólnikowa i pozbawiona jakiegoś wstępu dla mniej zorientowanych czytelników. BTW. moją uwagę zwróciła wzmianka o „upoważnianiu” Neuroshimy w ostatnich dodatkach.

– Najobszerniejszy tekst numeru to recenzja Pathfinder RPG Core Rulebook, podręcznika podstawowego do systemu Pathfinder. System ten, będąc wariacją zasad D&D 3.5 (często określanych mianem D&D 3.75) szybko osiągnął ogromny sukces, stając się najlepiej sprzedającą się grą fabularną na świecie w IV kwartale 2011. Autor recenzji wprawdzie trochę miota się między szczegółami, a ogółami i podstawami, jednak w dobry sposób przybliża sam podręcznik jak i ogólnie Pathfindera. Chętnie przeczytałbym dłuższe, szersze opracowanie na temat systemu, lini podręczników itd.

Z tagami: , , ,

Zostaw odpowiedź