GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

RPG to gra – czyli wyważanie zamkniętych drzwi

(11-04-2014) Mała impresja na temat tego, jak różnorodne mechaniki/procedury/cośtam można stosować w grach narracyjnych.

Chcesz wyważyć drzwi, zatem:

a) Pomyślę czy chcę abyś je wyważał i powiem czy się udało i jak mocno się pobijałeś.

b) Pomyślę, jak twarde mogą być i jaki masz modyfikator Wyważania Drzwi po czym powiem czy się udało i jak mocno się poobijałeś.

c) Pomyślę, jak bardzo chcę abyś je wyważył i podam ile masz wyrzucić z twoim modyfikatorem Wyważania Drzwi

d) Oszacuję jak twarde mogą być i podam ile masz wyrzucić z twoim modyfikatorem Wyważania Drzwi

e) Sprawdzę w podręczniku jak są twarde i ile masz wyrzucić z twoim modyfikatorem Wyważania Drzwi

f) Poproszę abyś rzucił dwoma kostkami i określił, który wynik za co odpowiada – jedna kostka: parzyste – wyważyłeś, nieparzyste – nie, druga kostka: parzyste – poobijałeś się, nieparzyste – nie.

g) To samo, ale jak umiesz Wyważać Drzwi rzucasz trzema kostkami.

h) Rzuć +Wyważanie Drzwi, 10+ – wyważyłeś i się niepoobijałeś, 7-9: wybierz co wolisz. 6- się poobijałeś.

i) Jak chcesz je wyważyć to dawaj żetona, nie chcesz się poobijać – dawaj drugiego.

j) Obstaw ile chcesz żetonów i rzuć mniej kostką Wyważania Drzwi. Jak chcesz się poobijać zmniejsz kostkę.

k) Podam Ci (z głowy, podręcznika, scenariusza, kosmosu) ile musisz wyrzucić. Dodaj modyfikator Wyważania Drzwi oraz ile Punktów Poobijania chcesz.

l) Jak wyżej, ale Punkty Poobijania możesz wydać po rzucie.

m) Rzuć tyloma K6 ile masz Wyważania Drzwi. Liczy się najlepszy wynik: 6 – wyważyłeś, 4-5 – wyważyłeś i się poobijałeś, 2-3 nie wyważyłeś, 1 – nie wyważyłeś i się poobijałeś.

n) Masz Wyważanie Drzwi to wyważyłeś bez poobijania, nie masz – to z poobijaniem

o) Masz Wyważenie Drzwi to wyważyłeś, jeżeli chcesz bez poobijania to je skreśl.

p) Opisz jak pięknie Wyważasz Drzwi i się przy tym obijasz lub nie, a my zagłosujemy czy ci się udało.

r) Napisz haiku o udanym Wyważaniu Drzwi, ja napiszę o nieudanym – reszta oceni, które lepsze.

s) Gramy w kamień-nożyce-papier: wygrasz wyważasz, przegrasz – się obijasz

t) Jak pierwszy złapiesz totem, wyważasz, jak ja złapie – obijasz się. Zenek sędziuje

u) Zenek będzie drzwiami – odegraj z nim wyważanie

w) Ponegocjuj co możesz zrobić dla postaci innego gracza, aby ten zgodził się na wyważenie drzwi.

x) Ponegocjujmy, jak bardzo chcesz się poobijać, aby wyważyć drzwi.

y) a może wcale nie chcesz ich wyważać, dam ci za to żetona, albo nawet dwa.

z) Jak chcesz to tak, ale pamiętaj, że ilekroć wyważasz drzwi ginie wróżka.

Z tagami: ,

Zostaw odpowiedź