Kategorie
podsumowania Wieści

Wyniki Game Chef 2012 – te gry nie pozostawiają obojętnym

Ogłoszone zostały wyniki Game Chef 2012, dorocznego konkursu na grę narracyjną w tydzień. Zwyciężyła gra „Novanta minuti” (Dziewięćdziesiąt minut), autorstwa Matteo Turini.

„Novanta minuti” to, przeznaczona dla trzech graczy, ciężka psychologicznie gra narracyjna, rozgrywająca relacje ojca i syna. W ciągu tytułowych 90 minut jazdy samochodem, jakie dzielą syna od umierającego w szpitalu dawno nie widzianego ojca, oboje przywołują trudne, kluczowe momenty w ich relacji. Czy syn zdąży ostatni raz porozmawiać z ojcem? Gra zawiera prostą mechanikę, której głównym elementem jest licznik czasu oraz zestaw wskazówek dla graczy, w ciekawy sposób wspierający założenia rozgrywki. Dodajmy, że „Novanta minuti” została zgłoszona do konkursu w języku włoskim, a następnie udostępniona w tłumaczeniu na angielski (podobnie jak druga z włoskojęzycznych finalistek).
Pośród gier rekomendowanych do finału, wśród których znalazła się również gra „Lies of Passage” Łukasza ‘Tora’ Garczewskiego, jurorzy wyróżnili także:
„Big Chiefs” (autor Liam Burke) – gra narracyjna bardzo bliska planszówce. W warstwie fabularnej „”Big Chiefs” rozgrywająca historie pokroju „Tańczącego z wilkami” czy „Ostatniego samuraja”, natomiast w warstwie mechanicznej opiera się na zarządzaniu zasobami. Warto też zwrócić uwagę, na mechanizm wykupywania przez MG specjalnych zagrywek. Dodajmy, że gra, poprzez swój przewrotny design, nienachalnie podkreśla przedmiotowe traktowanie „tubylców” w emulowanych historiach, a jednocześnie jest zabranym zawczasu głosem w dyskusji na temat obecnych w wielu konkursowych grach odwołań do kultury rdzennej ludności Ameryki. Liam Burke jest zresztą autorem gry o kolonializmie i jego konsekwencjach, której profesjonalne wydanie ufundowano na Kickstarterze – „Dog Eat Dog”.
„Last Chance to Tell the Tale of Coyote and Medicine Man” (autor Bryan Hansel) – eksperymentalna gra oparta o teatr cieni, w której gracze w obliczu końca świata snują mitologiczne opowieści o jego stworzeniu.
„The Simurg” (autor Chris Edwards) – napisane w formule „czytaj grając”, gra „norvegian style” (ale również z elementami Oherkind Dice czy polarisowymi frazami 😛 ) o mistycznej podróży w poszukiwaniu tytułowej istoty i magii dzieciństwa.
Linki do wszystkich zgłoszonych, rekomendowanych i zwycięskich gier znajdziecie na stronach konkursu, podobnie jak ich minirecenzje autorstwa współuczestników, a w przypadku finalistów – także jurorów. A więcej na temat tegorocznego Game Chefa już niebawem przeczytacie na GrachNarracyjnych.pl 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *