Nadesłany w ramach akcji ChWTG! projekt opartej na kartach gry narracyjnej, skupiającej się na misjach wykonywanych w snach przez specjalistów. Gorąco zachęcam do komentowania.
Nazwa: Oneiros: Karty Wyobraźni
Link: Power 19 projektu na forum LastInn.
Opis:
Oneiros: Karty Wyobraźni jest to autorska gra fabularna, której akcja dzieje się we śnie. Z powoduniezwykłego świata, w którym ma ona miejsce, postacie graczy posiadają o wiele większe możliwości, niż w najbardziej magicznym ze światów fantasy. Potrafią tworzyć góry z niczego, posiąść moce superbohaterów, zmieniać swoje ciało, lub też wpływać na bieg wypadków niby bogowie. Słowem ogranicza ich głównie wyobraźnia.
W grze użyta jest oryginalna mechanika narracyjno- karciana, która wykorzystując dwie talie kart od 2 do Jokerów i specjalny wykres. Pozwala ona na szybkie określenie powodzenia lub niepowodzenia akcji, a jednocześnie nie spowalnia rozgrywki. Na testowane akcje wpływają za to słowa klucze, które w dużym stopniu modyfikują prosty test przeciwstawny. Dzięki temu opis ma znaczenia dla testu, lecz nie jest to na zasadzie jego barwności, lecz tego co zawiera.
Oneiros można traktować, jako autonomiczną grę, lub wykorzystać oryginalną mechanikę, która pozwoli postaciom z innych systemów przeżyć niezwykłą przygodę we śnie.
Język: polski
Forma wydania: free pdf
Termin wydania: mocno optymistyczny koniec roku
Autor: Przemysław „Thronaar” Wasilewski
3 komentarze na “ChWTG!: Oneiros: Karty Wyobraźni”
Możliwość komentowania jest wyłączona.
Oneiros – Karty Wyobraźni. Brzmi nieźle, ale niestety, już na wstępie przestaję być pewny, z czym tak naprawdę mamy do czynienia? Czy ma to być kompletna mechanika, przygodnie stosowany engine, czy też pełnoprawna gra w klimatach incepciopodobnych heist movie. Najbardziej pociągająca jest tu przy tym dla mnie trzecia opcja, jako najbardziej skonkretyzowana.
Nie wiem również, czy to miejsce umieszczenia P19, czy też niepewność autora, ale z tekstu można wyczytać sporo obawy przed odejściem od klasycznego RPG. Sorry, ale uwagi o braku PD, nie mówiąc już o obawach o zbytnią potęgę postaci, są tu moim zdaniem nie na miejscu. Jeżeli robimy oryginalną grę narracyjną, to róbmy, mechanika może sobie spokojnie działać na zupełnie innej płaszczyźnie niż klasyczne gry fabularne.
Czy projekt ma szansę powodzenia? Moim zdaniem tak, o ile autor skonkretyzuje swój cel i będzie trzymał się tych założeń, wychodząc poza schematy klasycznych gier fabularnych, bez rozmieniania premise na drobne i prób robienia wszystkim dobrze.
Pod względem czym ma być Oneiros: Karty Wyobraźni, to najbliżej mu do podstawki do D&D. Niby głównie mechanika i nie zawiera konkretnego świata, to jednak można rozgrywać na tym przygody, a świat jest częściowo określony (tak jak w D&D od razu nasuwa się fantasy).
Co do moich obaw (w power19), to są one spowodowane tym, że sesje jakie prowadziłem stały okrakiem między nowatorskim Indie, a standardowym RPG. Muszę dokończyć Ego19 to może będzie bardziej przystępnie.
Ruszyła oficjalna strona, gdzie znajduje się gotowy podręcznik.
http://oneiros.wikidot.com/