Późno z powodów rozmaitych, przedstawiam krótkie podsumowanie akcji ChWTG!
Z czterema nadesłanymi zgłoszeniami możecie zapoznać się pod poniższymi linkami:
– Simulacrum – modułowa mechanika uniwersalna
– Oneiros: Karty Wyobraźni – gra narracyjna o akcjach w snach
– Utopia – uniwersalna mechanika narracyjna
- We Mgle – „celtycka” gra fabularna oparta na FATE
Moje komentarze do poszczególnych projektów postanowiłem zamieścić w komentarzach właśnie. Do tego samego chciałbym zachęcić Was wszystkich. Z własnego doświadczenia wiem, że feedbeck jest tym na co tygryski czekają najbardziej, wysyłając to tu to tam swoje projekty.
Myślę, że cztery zgłoszenia w ramach podejrzanie wyglądającej akcji na jakimśtam blogu to niezły wynik.
Co ciekawe, inicjatywa została zignorowana zarówno przez osoby bliskie wydania swoich gier (więcej na ich temat zapewne wkrótce) jak i tworzących swoje autorki (bo chyba jednak nie wyginęli do końca).
Niestety, większość prac nie mieściła się w zakładanym limicie 10(24) znaków. Gdybym był złośliwy lub wyraźnie zadeklarował to wcześniej, po prostu obciąłbym opisy. Postanowiłem jednak tego nie robić.
Wszystkie nadesłane projekty w jakiś sposób prezentują mniej klasyczne podejście do gier fabularnych.
Każdy z nadesłanych projektów jest inny i każdy na swój sposób interesujący. Jeżeli jednak musiałbym wskazać wśród nich jednego chybazwycięzcę tego małego chybakonkursu, bo długim namyśle wskazałbym na Oneiros: Karty Wyobraźni. To moim zdaniem projekt najbardziej oryginalny, najbardziej „odważny” pod względem designerskim. Jeżeli autorowi udało by się go ukończyć nie ulegając pokusom zejścia na manowce bardziej tradycyjnych rpg, mogło by być bardzo ciekawie.
Podsumowując pierwszą odsłonę ChWTG! bynajmniej nie zamierzam zawieszać akcji. Cały czas zachęcam wszystkich twórców do nadsyłania konspektów swoich projektów. Warunek jest jeden – rzecz powinna mieć realna szanse na ukazania się przed końcem świata. Nadsyłane projekty będę starać się publikować na bieżąco i cyklicznie podsumowywać.
Chwała Wszystkim Twórcom Gier!
2 komentarze na “ChWTG!: Podsumowanie pierwszej odsłony”
Możliwość komentowania jest wyłączona.
„Niestety, większość prac nie mieściła się w zakładanym limicie 10(24) znaków. ”
Tym limicie?
„dziełach zwartych (powyżej 20 stron/ekranów),”
Poza tym cieszę się, że projekt przypadł do gustu najbardziej z czterech podesłanych. ;]
W tym limicie: „1k znaków opisu” 🙂