Nadesłany w ramach akcji ChWTG! projekt inspirowanej celtyckimi mitami gry fabularnej opartej na zmodyfikowanej mechanice FATE. Gorąco zachęcam do komentowania.
Nazwa: We Mgle
Link:: Wiki projektu
Opis:
Gdy stary świat umiera, na jego zwłokach wyrasta nowy, karmiąc się zimną krwią i rozkładającym ciałem..
Gdy stary świat umiera łagodnie, nowy rozpoczyna swoje istnienie w harmonii, a zamieszkujące go ludy mogą żyć w pokoju.
Hy Breasil umarło, rozszarpane przez swoje dzieci, Aes Sidhe, które nie mogły już znaleźć w nim miejsca.
Ten świat, jeszcze nieukształtowany, rodzi się w bólu, walcząc z pozostałościami swojego poprzednika.
Bowiem wieści o śmierci Aes Sidhe są mocno przesadzone.
We Mgle to mój własny projekt RPG pozwalający uczestnikom wcielić się w role nowego pokolenia bohaterów, mających uwolnić świat Eire od nękających go dawnych bogów. System jest głęboko inspirowany mitami celtyckimi, choć miesza wydarzenia z różnych epok i regionów świata. Bazą do gry jest zmodyfikowana mechanika FATE, z kluczową rolą Aspektów i zmniejszającą ilość rzutów mechaniką.
Język: polski (kiedyś do przetłumaczenia na angielski)
Forma wydania: PDF (w zależności od dostępności grafik free lub płatny za symboliczną kwotę)
Termin wydania: Będzie, jak będzie, ale mam nadzieję, że do końca 2012
Autor: Krzysztof Bender
4 komentarze na “CHWTG – We Mgle”
Możliwość komentowania jest wyłączona.
We Mgle wyróżnia się spośród zgłoszonych projektów, gdyż to de facto kompletna, nowoczesna gra fabularna.
Pod względem settingu nie budzi we mnie szczególnych emocji. Kolejne Oryginalne Fantasy, z wieloma nic mi laikowi w temacie Celtów nie mówiącymi nazwami własnymi. Ale mimo to w całości mogące wyjść całkiem ciekawie.
Cieszy mnie za to wykorzystanie gotowej i zgrabnej mechaniki FATE w odchudzonej wersji. Szczerze pisząc, bardzo chciałbym zobaczyć taką implementację lajtowego FATE w klimaty fantasy. Podczas przeglądania wiki projektu moją uwagę zwróciły też różne elementy powiedzmy „metagrowe”, tzn. nadające zasadami struktury rozgrywce . Takie podejście, kojarzące mi się w pierwszej kolejności z Klanarchią, uważam za bardzo ciekawe.
Czy projekt ma szansę powodzenia? Niestety, mam sporo obaw. Przede wszystkim ze względu na nieuchronną konieczność zapakowania w tak zgrabną jak kompletną całość settingu. WTS, czyli Wieczne Tworzenie Settingu, to częsta przypadłość tego typu projektów.
Tajest, wieczne przepisywanie od nowa dotknęło mnie ponownie. Witać po wikii, że nie jest to pierwsza taka akcja.
Ale fakt, że ktoś na całość paczy daje motywację do zamknięcia całości w jakiejś, nawet nie w pełni satysfakcjonującej formie i poprawiania w następnych iteracjach.
Zaczynam od przepisywania mechaniki (bo jest najbardziej kompletna) z dodatkiem własnych komentarzy i aktualnych założeń – przy wprowadzaniu jakiejś kontrowersyjnej zasady postaram się napisać, dlaczego ja dodaję i czemu służy w grze.
Potem przepisywanie organizacji gry i metagry. Na koniec sam świat – który mam najbardziej rozdrobniony i niedopracowany.
Dam znać, jak wpadnie jakieś większe uaktualnienie.
Dodam jeszcze jeden szczegół. Choć mechanika i metagra są pisane pod pewne założenia systemu, mam ze znajomym pomysł na inne settingi, które sprawdzą się w tej samej formule. Chcę więc najpierw zamknąć mechanikę, żeby nie blokować mu mocy przerobowych nad Rajem Utraconym (pomysłem SF).
Na razie mam tylko edycję nibykonkursową z około 70% tego co planowałem – jestem w trakcie rozpisywania Aspektów postaci, co dowiezie mnie do 90% i pozostawi opis metagry.
Nie wiem czy wyrobię się do 12 – po drodze wyskoczył konkurs na przygodę do Void Dancers, w którym chcę wziąć udział.
Wersja robocza – nibykonkursowa tutaj: http://issuu.com/krzysztof.bender/docs/we_mgle_nibykonkurs