diabel(18-10-2013)Oto przed wami rpgpoem „Diabeł z Zielonego Domu” z inspiracji grafiką nerv0 (którą pozwoliłem sobie przekleić do wpisu) oraz pewnym filmem.

Gra przeznaczona jest dla 3-5 osób, potrzebować będziecie jedynie tekstu poniżej (pewnie pasowało by go zwinąć w harmonijkę, albo przeskładać na karteczki a6), oraz właśnie tej grafiki (ewentualnie mogą przydać się stojące kartki z imionami waszych postaci. Wybierzcie osobę, która rozpocznie grę.
Zacznij „Nazywam się […], to moja opowieść o Diable z Zielonego Domu, który może spełnić każde życzenie. Dawno dawno temu..” – tu opowiedz, kto, w jakich okolicznościach i konkretniej czym, straszył twoją postać Diabłem z Zielonego Domu. „Dzisiejszej nocy”… Opowiedz, kim jesteś jak wyglądasz, z jakimi emocjami stoisz przed bramą Zielonego Domu, jak wygląda on sam. Przekaż kartkę kolejnej osobie
Zacznij „Nazywam się […], to moja opowieść o Diable z Zielonego Domu. Dawno dawno temu..” zrób to samo co poprzednik i przekaż kartkę kolejnej osobie, powtarzajcie dopóki każdy nie odegra tej sceny. Przekaż kartkę kolejnej osobie.
Zacznij „Wiedziałem, że na tę wyprawę muszę wyruszyć samotnie, pamiętam…” opisz scenę z udziałem kolejnej osoby, przyznaj się co zamierzasz. Przekaż jej kartkę.
Zacznij „Nie chciał, chciała, chcieli, chciały abym poszedł/poszła z nim/nią/nimi” Naszkicuj scenę w której twoja postać rozmawia z dowolnie przez ciebie wybranymi innymi postaciami, które już udzielały się w tej rundzie. Twoim zadaniem jest przekonanie ich abyś mógł/mogła przyłączyć się do wyprawy, ich – odmawianie. Przekaż kartkę kolejnej osobie. Powtarzajcie to dopóki każdy nie odegra swojej sceny. Przekaż kartkę następnej osobie.
Zacznij „Aby dostać się do środka trzeba… [otworzyć bramę, przeskoczyć płot, wspiąć się po winorośli, obłaskawić psa, itp. itd.], ale [nie jestem w stanie tego zrobić, bo]”. Teraz wątek musi podjąć dowolna inna osoba która nie brała udziału w tym etapie.
Opisz jak twoja postać radzi sobie z przedstawionym problemem, a jednocześnie postaw przed grupą kolejne wyzwanie, któremu twoja postać nie jest w stanie sprostać. Powtarzajcie to dopóki nie zostanie ostatni problem do rozwiązania. Musi się go podjąć osoba prowadząca, a po rozwiązaniu przekazuje kartkę kolejnemu „prowadzącemu”.
Zacznij „Wiedzieliśmy, że nie możemy się rozdzielać, a jednak zrobiliśmy to”. Opisz jak szukasz Diabła i dlaczego musisz go znaleźć przed innymi. Zakończ opisując jak otwierasz kolejne drzwi. Przekaż kartkę kolejnej osobie.
Powtórz „Wiedzieliśmy, że nie możemy się rozdzielać, a jednak zrobiliśmy to”. Opisz jak jak i dlaczego szukasz Diabła, kończąc opisem otwierania kolejnych drzwi. Powtarzajcie to dopóki każdy nie odegra sceny, Przekaż kartkę kolejnej osobie.
Zacznij „Diabeł z Zielonego Domu…” – opisz pomieszczenie do którego wchodzisz, zaglądasz, oraz samego Diabła. Trzy fakty: jest stary, bezsilny, przypięty do aparatury. Reszta należy do ciebie. Przekaż kartkę kolejnej osobie.
Zacznij „Diabeł z Zielonego Domu…” – opisz tak jak wcześniejsi grający, jak wchodzisz, zaglądasz do pomieszczenia. Musisz się trzymać tylko tych trzech powyższych faktów. Przekaż kartkę kolejnej osobie. Powtarzajcie, dopóki, każdy nie odegra tej sceny. Przekaż kartkę kolejnemu „prowadzącemu”.
Zacznij „Diabeł wykonuje gest jakby chciał kogoś przywołać. Wzywa tego którego życzenie ma się spełnić”. Teraz musicie wspólnie odgrywając tę scenę uzgodnić czyje, gdy to ustalicie, przekażcie kartkę tej osobie.
Zacznij „I oto staję twarzą twarz z Diabłem z Zielonego Domu”. Ten prosi cię tylko o jedno – wyłączenie aparatury. Jak to opiszesz i co zrobi twoja postać zależy od ciebie. Gdy ktoś inny spróbuje się wtrącić uszanuj to i odgrywajcie scenę dalej wspólnie. Gdy aparatura zostanie odłączona lub scena zostanie rozstrzygnięta w inny sposób przekaż kartkę kolejnej osobie.
Opisz jak opuszczasz Zielony Dom kończąc słowami „I tak kończy się moja opowieść o Diable z Zielonego Domu”.. Przekaż kartkę kolejnej osobie. Powtarzajcie dopóki każdy nie odegra tej sceny. Ostatnie słowa ostatniego gracza kończą grę.