game_chef_edycja_polskaDo 18 maja trwa konkurs Game Chef 2014. Słynny doroczny konkurs gamedesignerski, polegający na stworzeniu w 9 dni szkicu gry nawiązującej do hasła przewodniego oraz wybranych składników, w tym roku doczekał się polskiej edycji.

Game Chef to konkurs międzynarodowy, w którym swych sił próbują twórcy z całego świata. Przez lata jednak obowiązującym językiem był angielski. Dopiero dwa lata temu powstała edycja w języku włoskim. Zeszłoroczny konkurs odbył się już w 5 językach. W tym roku Game Chef zyskał jeszcze bardziej międzynarodowy charakter, poszerzając krąg różnojęzycznych edycji do 8. Dzięki zaangażowaniu paru osób, którym bliska jest idea imprezy – po raz pierwszy również po polsku.
Hasło tegorocznej edycji to: „książka nie istnieje” („there is no book”) – Game Chef od początku był konkursem stawiającym na innowacyjne podejście twórców, łamanie schematów, przekraczanie granic. Sami organizatorzy piszą, że jest on konkursem na jak najszerzej rozumianą grę „analogową” (niecyfrową, niekomputerową). Tegoroczna edycja zachęca do pójścia jeszcze dalej tą drogą – rezygnacji z prezentacji gry w postaci „książki”, „core tekstu”, na rzecz… no właśnie, to już w rękach twórców, a jestem pewien, że dane nam będzie zapoznać się z naprawdę zaskakującymi rozwiązaniami. Zwłaszcza, że nic nie stoi na przeszkodzie, by owo hasło przewodnie zinterpretować jeszcze inaczej, zupełnie po swojemu.
Natomiast składniki, które powinny zostać uwzględnione w pracy to: pochłaniać, dzikość, błyszczeć, sierp (absorb, wild, glitter, sickle) – w jak kreatywny sposób mogą być wykorzystane, można przekonać się przeglądając prace z poprzednich edycji.
Konkurs trwa do 18 maja i w tym czasie należy zgłosić swój szkic gry. Etapem kolejnym będzie natomiast wzajemna ocena prac. Wśród polskich projektów, które zdobędą największe uznanie uczestników, zostanie wyłoniona zwycięska gra polskiej edycji. Praca ta, po przetłumaczeniu na angielski, stanie w szranki ze zwycięzcami innych narodowych edycji, spośród których zostanie wyłoniony międzynarodowy zwycięzca roku 2014. Jednak Game Chef to przede wszystkim wielkie gamedesignerskie święto, w którym warto wziąć udział dla własnej satysfakcji, spróbować zmierzyć się z tematem i stworzyć szkic jak najlepszej gry.
Więcej informacji na temat konkursu znajdziecie na stronie Game Chef Edycja Polska – gamechef.gry-fabularne.pl, oraz stronie głównej – game-chef.com.
Tłumaczenie zwycięskiej pracy z 2013 roku i inne materiały na temat konkursu, w tym e-rozmówki i opinie, możecie znaleźć pod tagiem Game Chef. Natomiast polskie tłumaczenie zwycięskiej pracy z ubiegłorocznej francuskiej edycji niedawno udostępniła Blanche.