Rafał Olszak, twórca Robotiki, zapowiada wydanie nowej gry fabularnej. „AFTERBOMB” ma być pulpową grą postapokaliptyczną, której akcja toczy się USA. 150 lat po atomowej zagładzie, którą w latach 50. XX wieku zgotowali światu komuchy do społu z kosmitami.

Właśnie umieszczenie dnia X w latach 50. z wynikającymi z tego konsekwencjami ma stanowić główne założenie settingu.
– Tak, będą to alternatywne dzieje, a stylistyka ilustracji i klimat
podręcznika ma być bliski latom 50-tym w USA (alternatywnym) – informuje Rafał Olszak.
„Apocalyptic afterparty begins!”, „groteskowa, postapokaliptyczna gra fabularna”, „”brutalny regres, powrót do czasów plemiennych”, „czarny humor” – to hasła sprawiające, że AFTERBOMB zapowiada się niezwykle interesująco.

Jesteś dzieckiem apokalipsy. Twoja rodzina to gazrurka i koktajl mołotowa. Wielokrotnie spoglądałeś śmierci prosto w oczy i ta suka nie zrobiła na tobie żadnego wrażenia. W walce jedziesz po bandzie, bez trzymanki, na jednym kole, bo zabójcza brawura to jedyna przyjemność jaką znasz i nie ma nic piękniejszego niż krwawa łaźnia, którą fundujesz swoim przerażonym wrogom.
(Fragment z informacji prasowej na temat archetypu „bękart wojny”)

Brakuje w Polsce gier o agresywnym designie, a i w postapokaliptycznej niszy przydała by się alternatywa dla Neuroshimy. Autor pokazał w Robotice, że dobrze czuje się w turpistycznych klimatach – ich zmiksowanie z groteską i stylistyką lat 50. XX wieku, zapowiadany pulp (czy raczej na moje oko, camp i exploitation), to pomysł, który kupuje.
Więcej informacji na temat AFTERBOMB ma pojawić się już wkrótce. Na razie wiadomo, że w podręczniku ma znaleźć się obszerny opis settingu, z uwzględnieniem dużej ilości sprzętu i broni. Natomiast mechanika gry – według zapowiedzi nieskomplikowana i dynamiczna – będzie wykorzystywać kości wielościenne i opierać się na cechach i zdolnościach postaci. Mają też zostać uwzględnione różne smaczki oddające klimat gry, jak np. wpływ ekstremalnych warunków egzystencji czy psucie się sprzętu.
Oprócz Rafała Olszaka autorami gry są Filip Nowicki i Paweł Kukla. Podręcznik w klimatycznej czerni i bieli i formacie B5 ma zostać wydany przez wydawnictwo Cyfrografia. Planowany termin to przełom 2012/2013 roku.
Obecnie wydawnictwo poszukuje betatesterów gry. Chętni mogą pisać na adres RPG wiadomo cyfrografia.pl.