(Wpis z 14.05.11) Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie k20 motywów pozwalających na trochę mniej standardowe wykorzystanie goblinów.

A zatem gobliny, czy inne gremliny, zamiast wyskakiwać z lasu lub zakrętu lochu aby dać się zmasakrować awanturnikom, tym razem:
1. urządziły sobie ruchomą fortecę w naprawionej machinie oblężniczej
2. opanowały przydrożny zajazd gdzie urządzają huczną popijawę
3. w przebraniach wmieszały się w dziecięcą pielgrzymkę czy paradę niziołków
4. ściągają haracz od wieśniaków strasząc spuszczeniem z łańcucha wiekiego potwora
5. opanowały świątynię, przejmując ofiary dla udawanego przez nich rozgniewanego bóstwa
6. zmusiły napadniętego kupca, by mogły ukryte na wozie wjechać do miasta
7. handlują ze sprytnym wieśniakiem zrabowanymi dobrami
8. znalazły informacje o skarbie, potrzebują jednak kogoś do pomocy
9. dorwały się do kolekcji magicznych różdżek czy innych gadżetów
10. zbałamuciły potężną dobrą istotę (smoka, paladyna itp.)
11. przejęły kontrolę nad golemem czy podobnym konstruktem
12. służą uwięzionej w opuszczonej wieży demonicy, liczce-księżniczce, albo po prostu wrednej jędzy w której zakochał się ich herszt
13. rozbiają się po trakcie ośmiokonnym powozem
14. Prowadzą szulernię w zakazanej dzielnicy
15. mają list kaperski wpływowej gildii
16. wykorzystując zwyczajowe prawo i jego luki herszt goblinów stara się o rękę księżniczki
17. Pod wpływem geesu albo płomiennych mów wędrownego kaznodziei próbują pomagać ludziom
18. szukają obrońców/schronienia przed potężniejszym wrogiem (konkurencyjną bandą, oszukanym demonem)
19. zostały napadnięte i obrabowane przez przedsiębiorczych wieśniaków
20. przysłużywszy się możnowładcy zostają obdarowane masą przywilejów i wprowadzene na salony