Po zakończeniu etapu wzajemnego oceniania prac IX edycji Nibykonkursu, poznaliśmy cztery gry, zakwalifikowane głosami uczestników do finału imprezy.
Przypomnijmy, że reaktywowany w nowej formule Nibykonkurs to polski konkurs na najlepszą grę narracyjną napisaną w tydzień. W tej edycji zgłoszono nań rekordową ilość 19 gier. Z recenzjami nadesłanych prac oraz innymi informacjami na temat nibykonkursu możecie zapoznać się w poświęconym mu dziale na forum autorskie.wieza.org, gdzie narodziła się idea tej zabawy.
W finale, zyskując conajmniej 10 punktów z 12 możliwych, znalazły się następujące projekty:
– Proroctwo 1915, by Salantor & Kuzzido
– Ucieczka z Raju, by Thronaar
– Wyśnione Krolestwa, by Przemoslav
– Tsar Time Dream Time, by Mactator
Z powodu pomyłki jednego z uczestników, trzy prace nie uzyskały kompletu punktów. Oprócz finałowego „Tsar Time Dream Time”, są to:
– Za malo, za pozno, by Cactusse (5 punktów z dwóch recenzji)
– Szara Świta, by For Nain (2 punkty z dwóch recenzji).
8 punktów uzyskały gry:
– Eliash – Srebrne Miasto, by Eliash
– Vladimir – Nimrod, by Vladimir
– Piesni Ducha i Krwi, by sil (czyli ja)
– Bialy Mroz, by Lucek
7 punktów:
– Czerwone Serca, by Zuhar
– Koszmar bibliotekarza, by Blanche
– Oneironauta, by Darcane
– Australia-Przebudzenie, by Ryk Niedzwiedzia
6 punktów:
– We Mgle, by Kbender
4 punkty:
– Elmyria, by Magnes
3 punkty:
– Droga którą podążamy, by Borek
– Dorika – Piastunki i Czarownice , Dorika
– Armada, by Skryba
Obecnie przed uczestnikami etap recenzowania i oceniania finałowych prac. Wyniki zabawy poznamy najprawdopodobniej w połowie listopada. Wtedy też pokuszę się o jego podsumowanie, choć już dziś mogę z przyjemnością napisać, że operacja Nibykonkurs: Reaktywacja wypada nad wyraz udanie.