Do 24 czerwca przyjmowane będą prace na XIV edycję Quentina – najbardziej uznanego polskiego konkursu na scenariusz do gry fabularnej.
Quentin to konkurs z wieloletnią tradycją, a jego historia w pewien sposób związana jest z rozwojem gier fabularnych w Polsce, popularnością takich czy innych systemów i różnymi „szkołami” projektowania i spisywania scenariuszy.
W kontekście gier narracyjnych, warto podkreślić, że niektóre, nadsyłane w ostatnich latach, prace, są wręcz kompletnymi scenariuszo-grami, z nie tylko gotowymi postaciami i oryginalnym settingiem, ale i własną mechaniką dostarczającą wszystkiego co potrzebne do gry. Podobną praktyką jest dołączanie do scenariuszy autorskich mechanik, które umożliwiają rozegranie nie tylko tego konkretnego, ale i innych, już samodzielnie stworzonych, scenariuszy.
Quentin jest doskonałą okazją do sprawdzenia własnych umiejętności, poddania swojej pracy ocenie różniących się preferencjami i kompetencjami w różnych obszarach sędziów, a także zwrócenia na siebie uwagi wydawnictw. Przykładem jest neuroshimowy scenariusz Poszukiwacze Zagubionej Ameryki, który stał się podstawą wydanego przez wydawnictwo Portal dodatku „Moloch: Ucieczka z miasta maszyn”.
Więcej informacji o konkursie, jak i obszerną bazę prac z poprzednich edycji wraz z komentarzami, znajdziecie na stronie Kwentin.vot.pl.
3 komentarze na “Quentin XIV – konkurs na scenariusz”
Możliwość komentowania jest wyłączona.
Czerwca nie kwietnia.
ups, dzięki 🙂
A swoją drogą wieść bardzo fajna. W odróżnieniu od większości publikowanych na innych portalach wieści można się z niej dowiedzieć czegoś więcej – nie tylko podajesz sam link, nie tylko kilka suchych faktów (a i to nie zawsze), ale też trochę otoczki, kontekstu. Bardzo to ułatwia osobie niezorientowanej uświadomienie sobie, czy ją dana wieść interesuje.