Internetowy crowfunding (kojarzony głównie z serwisem Kickstarter), stał się niezwykle popularną formą finansowania projektów związanych z grami narracyjnymi. Niedawno na stronie Geek Industrial Complex ukazał się raport na ten temat, sporządzony na podstawie 150 przedsięwzięć z ostatnich 12 miesięcy.
W obszernym, 3 częściowym opracowaniu, możecie zapoznać się z najprzeróżniejszymi danymi wraz z ich analizą i płynącymi z niej wnioskami, dotyczącymi zarówno samych zbiórek, jak i np. sposobu prezentacji projektów przez autorów. W raporcie uwzględniono różne platformy crowfundingowe, oraz projekty zarówno zakończone powodzeniem, jak i te których nie udało się ufundować.
Dla zainteresowanych, autorzy udostępnili także wszystkie dane, na podstawie których powstał raport, a w wersji PDF pierwszej części raportu, znajdziecie linki do wszystkich projektów.
Raport przeznaczony jest głównie dla osób zainteresowanych „rynkiem” gier narracyjnych, marketingiem, selfpublishingiem i oczywiście crowfundingiem, chociaż można też dzięki niemu (np. przeglądając listy Top20) natrafić na interesującą grę, suplement czy coś jeszcze innego.
Przy okazji, warto wspomnieć też o miniblogu RPG Kickstarters, pomagającemu w śledzeniu uruchamianych na Kickstarterze okołoerpegowych projektów.
(Ilustracja: