(Wpis archiwalny z 20.09.2012) Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie mini pseudo gierka w klasycznie minotaurowych klimatach. Może się uda w 10 min., a będzie raczej dark (plus jesiennie, indie i storytellingowo).
W 10 minut bowiem trafiłem właśnie na nieocenionym story-games na dwa czelendże polegające na napisaniu w 10 min szkicu minigierki jak najbardziej „light” lub „dark”. Poniższy tekst powstał apropo tychże, jak i apropo chaotycznego acz ciekawego tekstu o minotaurach.
Mistrzyni tej gry zwie się, jakże by inaczej, Ariadną. Jej pierwszym zadaniem jest naszkicowanie labiryntu. Jak najbardziej skomplikowanego, z jednym wejściem i centralną komorą pośrodku.
Przez to wejście, wielkie nabite kolcami wrota z brązu. Wchodzi właśnie siedem cór i tyle samo synów Atan, w ramach haraczu przeznaczonych na żer krwiożerczemu stworowi. Wśród nich Tezeusz, bohater rozwijający swą nić.
W centralnej komorze pałacu-labiryntu uwięziony zostaje jedyny gracz tej gry – Minotaur. Odległy, lecz zwielokrotniony echem odgłos zamykanych wrót, oznacza przybycie nowych ofiar i początek gry
Gracz ma do dyspozycji swoją kostkę – wypasioną k12. Za każdym razem gdy rzuci nią bez celu, Minotaur dostaje ataku szału.
Kostki może używać również celowo, rzucając nią w momencie, gdy gracz deklaruje działanie wymagające jakiejkolwiek subtelności w kontaktach z ludźmi większej niż rozszarpanie ich na strzępy. Wynik niższy od wyznaczonego przez Ariadnę stopnia subtelności (ten jest tym niższy, im bardziej subtelna czynność) oznacza, że deklaracja doszła do skutku. Wynik wyższy lub równy – że była tylko zamiarem, nad którym górę wziął morderczy szał.
Żaden z zaatakowanych Ateńczyków nie ma jakichkolwiek szans na obronę. Za wyjątkiem Tezeusza.
Podczas walki z Tezeuszem gracz rzuca swoją kostką, natomiast Ariadna swoją – zwykłą, ludzką k6.
Jeżeli więcej wyrzuci gracz – ranę otrzymuje Tezeusz.
Jeżeli więcej Ariadna – to Minotaur zostaje ranny.
Minotaur zdolny jest przyjąć tyle ran ile wcześniej zabił Ateńczyków. Kolejna oznacza jego śmierć i koniec gry.
Tezeusz jest natomiast nieśmiertelny, a dodatkowo każda otrzymana rana pozwala mu dodać +1 do następnych rzutów.
Gdyby Minotaurowi udało się dotrzeć do drzwi, musi jeszcze je rozbić. Ich wytrzymałość wynosi 100punktów, od których odejmowane są wyniki rzutów przy kolejnych atakach. Jednocześnie po każdym z takich ataków Minotaur otrzymuje ranę.
I to tyle 🙂
25 min. i wielki szacun dla speewriterów ze story-games 🙂