(Wpis z 06/07.2011) Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie ministorygierka z kolejnego wyzwania na Story-Games, które tym razem polegało na napisaniu gry w 5 (słownie pięć) minut.
Chylę czoła przed kreatywnością osób, którym to się powiodło, a Wam chciałbym przybliżyć „Shotgun Wedding” (niechaj w wolnym tłumaczeniu będzie „Krwawy ślub”). Autorem tej sympatycznej miniaturki jest Nick Wedig vel Mr.Teapot, a jego bloga znajdziecie tu.
Shotgun Wedding
Młoda para bierze ślub i nie wszyscy są z tego powodu szczęśliwi. Do gry potrzeba 4-6 osób. Dwoje z was odgrywa wspomnianą parę (mogą to być przyszli mąż i żona, chociaż biorąca ślub para młodych mężczyzn lub kobiet mogła by tłumaczyć niechęć ze strony rodziny). Pozostali gracze odgrywają pozostałych uczestników ślubnej ceremonii: rodziców, rodzeństwo, kapłana lub urzędnika, druhnę… kogokolwiek.
Zapisz poniższe hasła na kartkach, potem potasuj i rozdaj każdemu po jednej. W przypadku gdy uczestników jest mniej niż sześcioro, pomiń odpowiednią ilość początkowych kart.
1. Wina
2. Oskarżenia
3. Przywoływać złe wspomnienia
4. Sekret wychodzi na jaw
5. Groźby
6. Autentyczna, bez żadnej metafory, strzelba
Zaczynamy od osoby z kartą o najniższym numerze, która rozpoczyna scenę. Gracz opisuje swoją postać przygotowującą się lub biorącą udział w ślubie uwzględniając hasło zapisane na karcie. Kiedy już wprowadzi do gry ten element, może w odpowiednim momencie zakończyć scenę, oddając inicjatywę graczowi z kartą o kolejnym numerze. I tak do momentu, aż w rękach któregoś bohaterów nie pojawi się autentyczna strzelba.
Kiedy na scenie pojawi się strzelba, zróbcie jeszcze jedną rundę w takiej samej kolejności, kończąc sceną gdy strzelba wypala w taki czy inny sposób. Opcjonalnie możecie odegrać trzecią rundę, przedstawiającą skutki i epilog.
Przyjazna jednostronnicowa wersja z kartami do wycięcia po polsku: Shotgun Wedding (PL). I po angielsku: Shotgun Wedding (EN).
I na deser podrzucona przez Czytelnika piosenka.
………..
A w ramach bonusu, dla wszystkich miłośników krwawego ślubu realistycznych gier SF z postformami postteatralnymi, gra
Lonelyverse
Jesteś sam na statku kosmicznym lecącym z Ziemi na Jowisza. Podróż będzie trwała trzy miesiące.
Przygotuj trzymiesięczne zapasy żywności i weź je ze sobą do szafy. Od teraz rozpoczyna się gra.
Jeżeli opuścisz szafę przed upływem trzech miesięcy, umrzesz wessany przez kosmiczną próżnię. Po trzech miesiącach przybywasz na miejsce i gra się kończy.