Rozpoczął się Game Chief 2012, prestiżowy doroczny konkurs na najlepszą grę narracyjną napisaną w (mniejwięcej) tydzień.
Tematem tegorocznej edycji jest „Last Chance”: zaprojektowanie gry, tak jakby była tylko jedna, jedyna szansa aby w nią zagrać. W końcu całkiem prawdopodobne, że w tym roku nastąpi koniec świata.
Gry niekoniecznie smutnej czy tragicznej, niekoniecznie jednorazowej, ale przede wszystkim ukazującej cały swój potencjał podczas jednej sesji. Bez przejmowania się dalszymi losami gry, uwzględniania możliwości długoterminowej gry, czy zajmowania się czymkolwiek innym niż danie możliwości rozegrania jednej wspaniałej sesji. Po prostu gry zaprojektowanej w myśl, zgrabnie ukutego przez prowadzącego Game Chefa Jonathana Waltona, hasła „design now!”
Projektowana gra powinna przy tym odnosić się do czterech podanych haseł. W tym roku można je dowolnie dobierać z dwóch zestawów.
Pierwszy z nich to następujące hasła, słowa klucze: Coyote, Doctor, Lantern, Mimic.
Drugi natomiast, to zestaw losowych tematów ze słynnego forum The Forge, z których każdy może stanowić inspirację do stworzenia gry.
Termin zgłaszania prac (w komentarzach na stronie konkursu) upływa 15 kwietnia. Wszystkie zgłaszane gry będą ogólnodostępne, a zwycięzców poznamy na początku maja.
Warto dodać, że przez ostatnie dni na stronie konkursu publikowano rozmówki z autorami gier z ubiegłego roku. Widać, że game-chefowa para nie idzie w gwizdek i część zgłoszonych projektów jest potem rozwijana. Zresztą wiele uznanych gier narracyjnych rozpoczynało właśnie jako game-chiefowe szkice.
Tegoroczna edycja Last Chance to jednocześnie ostatni taki Game Chief, m.in. ze względu na zmianę prowadzącego i rychłe zamknięcie wspomnianego forum The Forge na którym do tej pory w głównej mierze toczyły się game-chefowe dyskusje. Równocześnie to pierwsza edycja, na którą można nadsyłać gry napisane nie tylko po angielsku, ale także po włosku. Kto wie, może kiedyś będzie możliwość zrobienia tego także po polsku?