GryNarracyjne.pl – gry oparte na narracji

Klasyczne gry RPG, współczesne gry fabularne, story games, gry indie, stara szkoła, systemy autorskie i inne wynalazki

50 trupów G. Reya – szkicyk sologierki

Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie szkic perwersyjno-psychologiczna gry narracyjnej nowej fali szkoły norweskiej dla jednej kobiety. Oczywiście grać mogą również panowie, to ich prywatna sprawa. Czytasz dalej na własną odpowiedzialność, tym bardziej na własną grasz.

Budzisz się w sypialni G. Reya. Kim jest, jak wygląda, co tu robisz, co masz na sobie itd. itp. musisz ustalić sobie sama. Do gry potrzebna Ci będzie talia kart, kostka k6, kartka do rysowania mapy rezydencji i zaznaczania kropek oraz coś do pisania/rysowania. Na początku gry usuń z talii jokery oraz dwie losowe karty. Resztę połóż na stos. Na środku kartki zaznacz sypialnię i trzy z niej wyjścia. Tu zaczynasz.

Aby przekonać się, co jest za wybranym z wyjść losujesz jedną kartę. Z nowej miejscówki znów prowadzą dwa – oprócz tego, którym weszłaś – wyjścia. Hasła przypisane każdej z kart to słowa-klucze, wszystkie szczegóły powinnaś sobie sama dopowiedzieć.

2♣ biblioteka
3♣ sala bilardowa
4♣ gabinet
5♣ pokój dziecięcy
6♣ garaż
7♣ toaleta
8♣ pokój kąpielowy
9♣ pralnia
10♣ kuchnia
J♣ sala projekcyjna
D♣ komórka
K♣ spiżarnia
A♣ taras

2♦ zatęchła piwnica
3♦ pokój w remoncie
4♦ rupieciarnia
5♦ pokój z widokiem
6♦ garderoba
7♦ galeria
8♦ oranżeria
9♦ podjazd
10♦ miniogród
J♦ rupieciarnia
D♦ pokój gościnny
K♦ jadalnia
A♦ stajnia

2♥ studio filmowe
3♥ ciemnia fotograficzna
4♥ skarbiec
5♥ pokój do zabawy kolejką
6♥ hol
7♥ kącik majsterkowicza
8♥ game room
9♥ serwerownia
10♥ galeria przodków
J♥ pokój myśliwski
D♥ sala ćwiczeń
K♥ pracownia rzeźbiarska
A♥ druga sypialnia

2♠ basen
3♠ sauna
4♠ pusty pokój
5♠ masarnia
6♠ laboratorium
7♠ pokój do medytacji
8♠ centrum monitoringu
9♠ pokój z trofeami
10♠ sala lustrzana
J♠ obserwatorium
D♠ buduar
K♠ pokoik pokojówki
A♠ kotłownia

W każdym z pomieszczeń spotykasz G. Reya. Co robi zależy tylko od Ciebie. Od Ciebie również zależy co się między wami wydarzy (o ile w ogóle Cię zauważy). Do momentu gdy zdecydujesz się go zabić.

Aby to zrobić, rzuć kostką. Po każdym nowym rodzaju ataku, zapisz sobie jego nazwę i dodaj kropkę. Przy kolejnym ataku w ten sam sposób/ tą samą bronią, możesz do wyniku rzutu dodać tyle kropek, ile zaznaczyłaś.

Uzyskany wynik oznacza: 3-5 – ranny, 6-10 – zabity, 11-13 – ranny. Jeżeli uzyskasz mniej niż 3 lub więcej niż 3, nie wyrządziłaś G. Reyowi żadnej (poważniejszej) krzywdy.

Jeżeli G.Rey żyje, pomyśl, jak reaguje w tej sytuacji. Ty sama masz jeszcze jedną szansę. Jeżeli G. Rey został poprzednio ranny, to jego drugie zranienie oznacza śmierć. Jeżeli przeżyje i drugą próbę, pomyśl jak zakończyła się ta scena. Niezależnie co się wydarzy, na powrót budzisz się w sypialni…

Z każdego pomieszczenia możesz w prawie dowolnej chwili (ale nie po drugim ataku) się wycofać. Gdy do niego wrócisz sytuacja będzie logiczną kontynuacją tej, którą w niej pozostawiłaś. Po ponownym przebudzeniu się w sypialni następuje jednak jej restart – tak jakby nigdy nic się nie stało. Zaznaczym przy tym, że G.Rey nigdy nie opuszcza pomieszczenia w którym jest.

Restart nie dotyczy przy tym pomieszczeń, w których zabiłaś G. Reya. Przy każdym z przebudzeń wyglądać będą dokładnie tak, jak je zostawiłaś.

W momencie gdy zginie 50 G. Rey – gra kończy się Twoim zwycięstwem.

Jeżeli całkowicie zrezygnujesz z gry (nie liczymy tu dowolnie długich przerw, które możesz robić tylko w pierwszej sypialni) – przegrałaś.

Z tagami: , , , ,

1 komentarz

  1. Brzmi ciekawie, dałam już o tym newsa na moim blogu. Może nawet spróbuję…

Zostaw odpowiedź