(Wpis z 25.03.11) Dziś coś z zupełnie innej beczki a przy tym znacznie bardziej na poważnie, a mianowicie tłumaczenie (raczej nie najpiękniejsze) storygierki Mustang autorstwa Johna Harpera.
Oryginał jak i inne ciekawe projekty możecie znaleć na stronie www.onesevendesign.com. Poniższy tekst tak jak oryginał jest na licencji: Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike. W zupełnym międzyczasie klikam jego zgrabną wersję w PDFie, którą niedługo również zamieszczę.
Mustang
Mustang to żywy koszmar, szybki i zabójczy, czarny jak sadza ogier ze ślepiami jak płonące węgle, z którego pyska bucha ogień, a kopyta dźwięczą jak stal. Mustang to esencja okrucieństwa i dzikości przyobleczona w fizyczną formę.
Przykucnąłeś przy legowisku Mustanga, tuż obok spalonego drzewa. Są z Tobą twoi przyjaciele. Wymieniają nerwowe spojrzenia i, podobnie jak ty, mogą się jeszcze rozmyślić. Zapach śmierci unosi się w powietrzu i zastanawiacie się czy to będzie wasza śmierć.
Cassie ma duży kawał blachy z przymocowaną ułatwiającą trzymanie liną, gdyż Mustang zionie ogniem. Jack ma strzelbę, gdyż Mustang jest za szybki by go pochwycić, William ma biblię, gdyż Mustang to pomiot Diabła. Ty masz nóż, gdyż ostatecznie ktoś będzie musiał poderżnąć gardło Mustanga. Wybiła godzina duchów, księżyc stoi w pełni, a ziemia jest zbrukana świeżą krwią. Mustang z pewnością zaatakuje tej nocy.
Cassie to młoda dziewczyna z miasteczka impulsywna i namiętna. Gdy usłyszała, że zamierzasz zabić Mustanga, nalegała, aby pójść z tobą. Z blachy i liny zrobiła tarczę, aby chronić cię przed ogniem Mustanga.
Jack to młody mężczyzna ze wzgórz, cichy i spokojny. Gdy myśli, że nikt nie patrzy, zerka ukradkiem na Williama. Jack przyniósł strzelbę swego ojca, aby ustrzelić z niej Mustanga. Na nobojach wyrył krzyże – tak na wszelki wypadek.
Willam to młody mężczyzna z miasta, odważny i pełny wiary. Bez pytania przyszedł by towarzyszyć ci tej nocy. William przyniósł ze sobą Słowo aby usidlić czarne serce Mustanga.
Uważnie wypatrujecie Mustanga, bo gdy uda mu się was zaskoczyć, z pewnością zginiecie. Ale oczekiwanie się dłuży, a noc jest chłodna, ktoś przyniósł butelkę whisky… Twoi przyjaciele siadają, aby porozmawiać i uspokoić nerwy, ogrzewając się zawartością krążącej butelki. Nie żałuj im tej chwili wytchnienia, to przecież dla ciebie tu przybyli. Daj im powiedzieć dlaczego ci pomagają, spytać dlaczego Mustang musi umrzeć, porozmawiać między sobą, podczas gdy ty będziesz milczał. W końcu, zanim krew na ziemi zastygnie, wręcz każdemu z przyjaciół srebrną monetę i zmówcie razem modlitwę.
Masz tylko trzy szanse przeciwko Mustangowi.
Pierwsza szansa to moment gdy Mustang szarżuje, z jego pyska buchają ogniste płomienie, a kopyta krzeszą iskry. Jeżeli nie chcesz jej zmarnować, musisz ustać w miejscu stawiając czoła płomieniom. Jeżeli Cassie zdoła osłonić cię przed ogniem, może uda ci się odciąć ognisty jęzor Mustanga.
Przypominasz sobie jak stoicie z Cassie na skraju starego kolejowego mostu wpatrzeni w wasze ciemne odbicia daleko w dole. Słońce błyszczy wysoko na czystym błękitnym niebie. Cassie dotyka twojej dłoni…
Moneta Cassie upada na ziemię pokazując los dziewczyny. Podnieś ją!
Druga szansa pojawia się, gdy Mustang zaczyna wierzgać. Jest zbyt zwinny aby go pochwycić. Jednak gdyby Jackowi udało się z daleka położyć bestię, ty miałbyś szansę unieruchomić ją na dobre przecinając ścięgna nóg.
Przypominasz sobie Jacka jak w środku nocy, zataczając się i zawodząc, dobija się do drzwi. Jego twarz jest cała opuchnięta i zakrwawiona od bicia jakie otrzymał. I później, gdy kołysząc w dłoniach strzelbę mówił o śmierci…
Moneta Jacka upada na ziemię pokazując los mężczyzny. Podnieś ją!
Trzecia szansa nadchodzi, gdy Mustang prychając i rycząc próbuje przywołać Diabła. Jeżeli William zdoła Słowem powstrzymać bestię, być może uda ci się objąć Mustanga za kark i utopić nóż głęboko w jego krtani.
Pamiętasz Williama klęczącego w rzece obok ciebie i jego silne ramiona unoszące cię z wody, podczas gdy w powietrzu wciąż rozbrzmiewały słowa błogosławieństwa. Spojrzenie Williama jest czyste i przychylne. Po raz pierwszy od lat czujesz się wolny, ale na twoje usta ciśnie się pytanie…
Moneta Williama upada na ziemię pokazując los mężczyzny. Podnieś ją!
Mustang został powstrzymany, musisz działać natychmiast!
Kiedy mocujesz się z Mustangiem monety twoich przyjaciół wypadają ci z kieszeni spadając na zakrwawioną ziemię. To znak pokazujący twoją przyszłość. Unosisz nóż i zadajesz cios, ale i tak wiesz jak to wszystko się zakończy.
Podsumowanie
1. Zbierz przy stole trójkę przyjaciół
2. Poproś aby wybrali role Cassie, Jacka i Williama.
3. Powiedz im, że czekacie na Mustanga pod spalonym drzewem.
4. Ktoś puszcza w koło butelkę. Ty, Cassie, Jack i William powinniście przez chwilę ze sobą porozmawiać. Nie spiesz się. To ważne.
5. Gdy dostrzeżesz szarżującego Mustanga, wykrzycz ostrzeżenie!
6. Stawiasz czoła potworowi. Najpierw Cassie będzie próbować ochronić cię przed ogniem. Co robisz? Co robi Cassie? Pamiętaj, aby ostrzec wszystkich co robi Mustang! Gdy Mustang będzie prawie przy tobie, przeczytaj wspomnienie dotyczące Cassie. Wspomnienie jest niekompletne – wraz z Cassie musicie pokazać się zakończyło.
7. Gdy wspomnienie dobiegnie końca, moneta Cassie upada na ziemię. Moneta pokazuje przeznaczenie dziewczyny dobre (orzeł) lub złe (reszka). Co stało się z Cassie? Weź jej monetę i krzyknij ostrzeżenie dla Jacka. Mustang zaczyna wierzgać!
8. Ty i Jack musicie usadzić Mustanga. Co robisz? Co robi Jack? Gdy Jack naciska spust, przeczytaj wspomnienie o nim. Uzupełnijcie to wspomnienie i rzućcie monetą jak w przypadku Cassie. Co stało się z Jackiem? Zabierz jego monetę i ostrzeż Williama. Mustang przyzywa Diabła!
9. Ty i William musicie powstrzymać Mustanga Słowem. Co robisz? Co robi William? Gdy William przeczyta Słowo, przeczytaj dotyczące go wspomnienie. Uzupełnijcie wspomnienie i rzućcie monetą jak w przypadku Cassie i Jacka. Co stanie się z Williamem?
10. W końcu musisz sam zmierzyć się z Mustangiem. Co robisz?
11. Gdy unosisz nóż aby zabić Mustanga, rzuć trzemam monetami, które zebrałeś. Orzeł to dobrze dla ciebie, reszka – źle. Wraz z przyjaciółmi spójrzcie na wyniki odczytując przeznaczenie. Co się stanie?