Trwa prestiżowy doroczny gamedesignerski konkurs Game Chef. Pierwszy etap przyjmowania prac zakończy się 26 maja.
Game Chef przez lata był wyzwaniem dla chcących się sprawdzić autorów, a zarazem przyczynkiem do powstania wielu ciekawych projektów, polem eksperymentów i niesamowitą bazą inspiracji w kategorii dziwnych, nietypowych, oryginalnych, odważnych, gier względnie narracyjnych. To właśnie dzięki niemu powstały szkice uznanych potem gier, wśród których wymienić można np. Polaris.
Obecna edycja Game Chef sama likwiduje naginane nagminnie granice, podziały na gry RPG, narracyjne, terytoria niczyje między nimi LARPami i planszówkami. Zachęca do spojrzenia jeszcze bardziej z góry, oddali, perspektywy na tworzenie gier, likwidację kolejnych podziałów, ograniczeń. Gra analogowa to gra nieelektroniczna – tyle. Z całym szacunkiem dla Pana Borejki i rad językowych – to cholernie fajne określenie. Wszystko co uznasz za grę, co nie potrzebuje żadnego specjalnego opragramowania – jest grą analogową, dla której znajdzie się miejsce w Game Chefie.
„Feel free to push the boundaries of what counts as a roleplaying game, an analog game, or a game”
Dodajmy, że po wprowadzonej rok temu edycji włoskiej, edycja obecna odbywa się aż w czterech – oprócz angielskiego – językach. Niestety, nie po polsku (jeszcze?).
Oczywiście ograniczeń co do tworzonej gry jest parę, m.in. objętość do 4k słów i termin 9 dni. Do tego gra powinna nawiązywać do tematu przewodniego, oraz wybranych „składników”. Chociaż to nie tyle ograniczenie, co feature – bodziec dla kreatywności.
I tu pojawia kolejna niespodzianka tej edycji, bowiem zarówno temat przewodni, jak i „składniki” zostały podane nie jak dotychczas w formie haseł, ale w postaci jeszcze bardziej wieloznacznych w interpretacji ikonek. Obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Ten określający temat przewodni pozwoliłem sobie wykorzystać jako ilustrację niniejszego postu.
Pozostaje mi zachęcić wszystkich chętnych do wzięcia udziału w tegorocznej edycji Game Chefa i/lub chociaż zerknięcia na wybrane ze zgłoszonych, a szczególnie finałowe i zwycięskie prace.
Polecam również obszerny blok tekstów poświęcony poprzedniej edycji. Wśród wielu materiałów znajdziecie nim m.in. polską wersję lekko poprawionego szkicu gry która zwyciężyła w ubiegłym roku.